Migracja dokonujemy na maszynie tymczasowej.
Instalujemy Płatnika w wersji 10.01.001 na Windows7.
Instalujemy Microsoft SQL 2008R2 oraz SQL Management Studio.
Logujemy się do bazy i robimy query (execute)
sp_configure 'show advanced options', 1;
RECONFIGURE;
GO
sp_configure 'Ad Hoc Distributed Queries', 1;
RECONFIGURE;
GO
Aktualizujemy Płatnika (wskazujemy plik z bazą *.mdb) do najnowszej wersji (u mnie wersja metryki 151).
Po aktualizacji wyłączamy Płatnika. Uruchamiamy płatnika ponownie i wykonujemy „Optymalizację Bazy Danych”. Zamykamy płatnika.
Uruchamiamy płatnika jako Administrator i wykonujemy migrację bazy podając jako poświadczenia konta Windowsowe (nie „sa” bazy).
Jeżeli wystąpią jakieś problemy proponuje :
1 – Uruchomić bazę w MS Access , wykonać — „Narzędzia -Narzędzia bazy danych – Kompaktuj” i napraw bazę danych . Uruchomić Płatnika i wykonać optymalizację bazy w programie.
2- Uruchomić program JetCOMP w opcji „Database to Compact From” należy wskazać ścieżkę bazy do naprawy, w kolejnej linii wskazać tą samą ścieżkę i zmienić nazwę bazy. Po czym wybrać opcję Compact. Program poprosi o wpisanie hasła do bazy danych, po tych operacjach nastąpi kompaktowanie bazy danych. Uruchomić Płatnika i wykonać optymalizację bazy w programie.
W przypadku problemów z duplikatami uruchamiamy bazę w MS Access i szukamy problematycznych rekordów (najlepiej kasować rekordy z STATUSPT=N )